DSCF2612

Gdy nachodzi mnie ochota na coś słodkiego staram się sięgnąć po zdrową słodycz. 

Wydaje się niemożliwe, a jednak. Kilka składników, 10 minut przygotowań, 10 minut w zamrażalniku i gotowe !

W kulinarnej blogosferze roi się od przepisów na batoniki energetyczne z orzechów i suszonych owoców czy kulek na bazie tychże samych, czasami w połączeniu z kaszą jaglaną czy quinoą i nie przeczę są wspaniałe, szczególnie dla dzieci na przekąskę. Ja jednak poszukiwałam czegoś co będzie nie tylko zdrowe, ale również będzie na tyle eleganckie w swej formie, że będę mogła to podać wraz z kawą moim gościom. I chyba mi się udało !

Pamiętam z czasów dzieciństwa jak z bratem w niedzielne popołudnie zabieraliśmy się do robienia jeżyków z płatków kukurydzianych, które sklejała masa z roztopionych krówek i kakao. Pyszne ! Była też wersja z dmuchanego ryżu i właśnie ta metoda zainspirowała mnie do tego by do płynnej masy z masła kakaowego i surowego kakao dorzucić dmuchane (ekspandowane) proso, orzechy i figi. Efekt ? Pyszne, eleganckie i przede wszystkim bardzo proste i szybkie w przygotowaniu czekoladowe płatki. Zamknięte w metalowej puszce i przechowywane w lodówce zagościły w naszym domu na dobre i zawsze gdy mam ochotę na coś słodkiego zjadam jeden lub dwa płatki, co w zupełności zaspokaja moje pragnienie słodyczy a jednocześnie nie wywołuje wyrzutów sumienia. Namawiam aby choć raz spróbować, szczególnie jeśli tak jak ja jesteście fanami gorzkiej czekolady.

Zamiast robienia masy czekoladowej możecie roztopić 1 tabliczkę czekolady (minimum 70%kakao), jednak pamiętajcie, że w jej składzie jest wiele innych składników, niekoniecznie zdrowych, dlatego dobrze czytajcie etykiety.

 

Składniki:

125 g masła kakaowego

70 g surowego kakao w proszku

30 ml syropu klonowego lub miodu

szczypta soli

filiżanka prosa ekspandowanego (dmuchanego)

garść orzechów włoskich posiekanych na niezbyt małe kawałki

3-4 figi pokrojone w 1 cm kostkę

 

DSCF2626

 

1. Rozpuść masło kakaowe w kąpieli wodnej, dodaj kakao, sól i syrop klonowy. Wymieszaj.

2. Odstaw na bok i poczekaj aby masa trochę przestygła. 

3. Dodaj pozostałe składniki i wymieszaj.

4. Na tacy lub prostokątnej blaszce do pieczenia połóż arkusz papieru do pieczenia i łyżeczką nakładaj porcję masy, delikatnie rozsmarowując w formie placuszków. Wielkość zależy od ciebie, jednak im mniejsze tym ładniejsze i łatwiej przechowywać bo się nie będą łamać. 

5. Włóż do zamrażalnika na 10 minut aby masa stężała a nastepnie zdejmij z papieru i przełóż do metalowej puszki lub innego pojemnika szczelnie zamykanego. Przechowuj w lodówce.

Można zamiast prosa użyć inne ekspandowane ziarno np: quinoę czy wspomniany ryż, jak również inne bakalie, np: rodzynki, jagody goi, suszone morele, inne orzechy czy migdały. Pełna dowolność, tak jak lubisz....