jajka sadzone z pastą chili na kaszy jaglanej i brokułach al dente z papryką zieloną, cebulą i selerem naciowym

Śniadanie torpeda ! Pożywne, sycące, ostre, rozgrzewające i pięknie wygląda na talerzu. Idealne po zarwanej sobotniej nocy...

Wiem, wiem...powiecie zapewne, że po zarwanej sobotniej nocy nikomu nie chce się gotować i pewnie w dużej mierze macie rację. Zapewniam jednak, że gotowania jest niewiele, potrzebna jest tylko jedna patelnia więc zmywania będzie mało, a to jak poczujecie się po zjedzeniu takiego śniadania wynagrodzi Wam to minimum wysiłku. 

To danie robi się w 10 minut. Kaszę trzeba mieć wcześniej ugotowaną, ale jeśli jej nie macie, pomińcie ją w przepisie i zamiast kaszy zaserwujcie porządną kromkę dobrej jakości chleba, najlepiej podpieczoną w tosterze.

Warzywa, które ja wykorzystałam też nie są wymogiem, możecie użyć tylko papryki z cebulą, pieczarki lub cukinię. Klasyką będą ugotowane ziemniaki z poprzedniego dnia pokrojone w plasterki i przysmażone z obydwu stron a następnie posypane szczypiorkiem, wtedy już nie dajemy kaszy.

Namawiam jednak aby w tym czasie gdy nasz organizm przechodzi pewien rodzaj "kryzysu" nie żałować mu zielonych warzyw bogatych w żelazo i witaminy. Brokuły lekko podsmażone, w zasadzie prawie surowe są w tej sytuacji doskonałym składnikiem.

Zatem do dzieła!

 

Składniki :

2 jajka 

ugotowana kasza jaglana, u mnie 5 łyżek

pół małej cebuli pokrojonej w piórka

łodyga selera naciowego pokrojona w plasterki

3-4 różyczki brokuła pokrojone w plasterki o grubości 0,5 cm

1/4 zielonej papryki pokrojonej w paski

gałązka pomidorków koktajlowych

pół łyżeczki tajskiej pasty chili

sól, pieprz

szczypta kardamonu w proszku

szczypta imbiru w proszku

łyżka oliwy z oliwek lub masła klarowanego

 

1. Kaszę, jeśli masz wcześniej ugotowaną i przechowujesz ją w lodówce, przelej na sitku wrzątkiem i przełóż na talerz.

2. Na patelni rozgrzej oliwę lub masło, dodaj cebulę i seler, smaż 1 minutę. Dodaj sól, pieprz, kardamon i imbir oraz paprykę i brokuła i smaż 2 minuty.

3. Zgarnij warzywa na jedną połowę patelni, połóż obok gałązkę pomidorków a na pozostałe miejsce wbij 2 jajka, lekko posól. Po 2 minutach obróć pomidorki na drugą stronę tak aby równo się zrumieniły.

4. Gdy białko jajek zetnie się przełóż warzywa na kaszę, na warzywa połóż jajka. Na każde żółtko daj po trosze pasty chili, chyba, że wolisz więcej 🙂 Obok połóż pomidorki i zajadaj !

Udanej niedzieli !

P.S. Jeśli śniadanie szykujecie dla więcej niż jednej osoby, wtedy albo potrzebne będą dwie patelnie, albo, po usmażeniu warzyw, przełóż je na kaszę i dopiero wtedy usmaż jajka z pomidorkami obok. Tak też się da 🙂


CAPTCHA Image
Reload Image