DSCF2256

 

Zupa, która wystarczy na cały pożywny posiłek. Warzywa wybieramy w zależności od sezonu, wiosenna wersja będzie bardziej zielona, ale to dopiero w maju...

Jestem absolutną fanką tego typu dań! Po pierwsze zużywam wszystkie resztki, po drugie wszystko gotuję w jednym naczyniu, dzięki czemu nie mam dużo sprzątania, a po trzecie potrawa jest tak sycąca, że wystarcza na cały posiłek. Dla większych łasuchów można podać jeszcze grzankę z razowego chleba z oliwą i to już na pewno zaspokoi nawet największy apetyt. Wielką zaletą tej zupy jest bogactwo kolorów, różnorodność faktur ale co najważniejsze wartości odżywcze składników: wszędobylska w mojej kuchni kurkuma, o działaniu przeciwzapalnym, aromatyczna, świeża natka pełna witamin, sycąca fasola w towarzystwie malutkich muszelek makaronowych i oczywiście warzywa wraz z jarmużem, o których walorach zdrowotnych chyba każdy już wie.

Czy o czymś zapomniałam ? Ach, tak ! Jeśli nie gotujecie tak jak ja dla delikatnego podniebienia 6 latka dodajcie koniecznie pieprz cayenne w sporej ilości lub świeże chili wraz z pestkami. To doda zupie charakteru i rozgrzeje Was w zimowy dzień.

Nie obawiajcie się użyć warzyw innych niż w moim przepisie, mogą to być brokuły, cukinia, dynia, batat, fenkuł, pasternak czy pieczarki. Ja akurat to miałam w lodówce i niech również dla Was wskazówką będzie jej zawartość.

Zatem do dzieła!

 

Składniki:

3 łyżki oliwy z oliwek

2 ząbki czosnku pokrojone w plasterki

duża marchewka pokrojona w plasterki

papryka czerwona pokrojona w kostkę wielkości mniej więcej plasterka marchewki

2 łodygi selera pokrojone w plasterki

szklanka ugotowanej fasoli Jaś lub innej

3-5 liści jarmużu pozbawionego łodygi i pokrojonego w paski

posiekana natka pietruszki

2 garście drobnego makaronu typu muszelki

pół łyżeczki kurkumy w proszku

sól i pieprz

woda, ilość w zależności od tego jak gęstą chcesz uzyskać zupę

szklanka pulpy pomidorowej 

parmezan do posypania po wierzchu

ewentualnie cayenne lub chili według uznania

 

Wykonanie:

1. Do garnka wlej oliwę, wrzuć czosnek, seler naciowy i kurkumę. Zamieszaj i smaż 2 minuty.

2. Dodaj marchewkę i paprykę, smaż kolejne 2 minuty.

3. Wlej wodę. Jeśli chcesz uzyskać konsystencję bardziej gęstej zupy to wody nalej dwa centymetry nad warzywa, jeśli rzadszą to wody wlej jej odpowiednio więcej. Dodaj sól i pieprz do smaku, w tym momencie możesz również dodać chili. Gotuj aż marchewka będzie al dente.

4. Teraz dodaj ugotowaną fasolę, jarmuż i makaron, a po 3 minutach dodaj pulpę pomidorową. Gotuj jeszcze 2 minuty.

5. Gotową zupę nałóż na talerze, posyp świeżą natką i posyp parmezanem.

Możesz dodatkowo skropić zupę oliwą. Pycha !


CAPTCHA Image
Reload Image